Lexicon Logo
Αρχική Σελίδα arrow Student Pages arrow Συνέντευξη με τη Μιράντα Σμουλιώτη
Τρίτη, 26 Σεπτέμβριος 2017
 
 
Συνέντευξη με τη Μιράντα Σμουλιώτη Print

Μιράντα Σμουλιώτη: «Απαραίτητη η ξένη γλώσσα και η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών στο ραδιόφωνο»
Μία συνέντευξη με τη ραδιοφωνική παραγωγό, από μαθητές των
Lexicon Καλλιθέας, Βάρνας – Συκεών και Νεάπολης.

Η Μιράντα Σμουλιώτη μας έρχεται από τα ερτζιανά της Θεσσαλονίκης. Ραδιοφωνική παραγωγός στους σημαντικότερους νεανικούς σταθμούς της πόλης της Θεσσαλονίκης, συντροφεύει πλέον το νεαρόκοσμο της Βόρειας Ελλάδας, καθημερινά 6μ.μ. – 8μ.μ. από τη συχνότητα του Banana FM. Η Μιράντα Σμουλιώτη είναι νέα, όμορφη, συγκροτημένη, με εύστοχες επισημάνσεις και χιούμορ. Μας υποδέχθηκε με ένα ζεστό χαμόγελο στις εγκαταστάσεις του ραδιοφωνικού σταθμού, στην οδό 28ης Οκτωβρίου και δέχθηκε με μεγάλη προθυμία να απαντήσει στις ερωτήσεις μας…

Τι σημαίνει να είσαι ραδιοφωνικός παραγωγός; Πόσο συναρπαστικό και ευχάριστο είναι;

Καταρχήν το να είσαι ραδιοφωνικός παραγωγός δεν πρέπει να θεωρείται επάγγελμα. Είναι περισσότερο χόμπι, μια ευχάριστη ενασχόληση. Ακούς με τους ακροατές σου τραγούδια που σ’ αρέσουν και μεταφέρεις την ευχάριστη διάθεση που έχεις στο κοινό σου. Ακόμα κι όταν παίζεις καθημερινά τα ίδια τραγούδια είναι συναρπαστικό και ενδιαφέρον. Επομένως, αυτή η δουλειά δε μπορεί ποτέ να είναι βαρετή ή μονότονη και βέβαια όταν συνοδεύεται από συνεντεύξεις, όπως η προκείμενη, σίγουρα αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

 

Στο ραδιόφωνο υπάρχει ένα οξύμωρο σχήμα. Είσαι μόνη μέσα στο στούντιο κι όμως έχεις τη δυνατότητα να επικοινωνείς με χιλιάδες ανθρώπους. Πώς αντιμετωπίζεις αυτήν την κατάσταση;

Πάρα πολύ άνετα κι ευχάριστα. Αν ήταν διαφορετικά, δηλαδή αν υπήρχε η δυνατότητα να με βλέπει ο κόσμος, θα ένιωθα άβολα. Στο ραδιοφωνικό σταθμό μπορώ για παράδειγμα να είμαι ντυμένη όπως ακριβώς στο σπίτι μου, άρα και να παίζω μουσική τόσο άνετα όσο αν βρισκόμουν στο σπίτι μου. Το γεγονός ότι βρίσκομαι μόνη μου στο στούντιο μου προκαλεί την ψευδαίσθηση ότι είμαι εγώ κι ο εαυτός μου, οπότε ό,τι κάνω το κάνω για μένα και το εισπράττουν οι ακροατές μου.

 

Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το ραδιόφωνο;

Από μικρή ηλικία άκουγα ξένη μουσική. Το ραδιόφωνο μου προκαλούσε συνεχώς το ενδιαφέρον, χωρίς να ξέρω ακριβώς το λόγο. Κάποιες φορές ήθελα να είμαι στη θέση των παραγωγών που άκουγα, ειδικά τα βράδια, όταν ήμουν μόνη μου. Τελικά, όταν τελείωνα τις σπουδές μου, σπούδασα Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, μου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσω μια δοκιμαστική ραδιοφωνική εκπομπή, τους άρεσε και από κει ξεκίνησαν όλα.

 

Πώς μπορεί ένας νέος να ξεκινήσει γενικά καριέρα στο ραδιόφωνο; Τι σπουδές χρειάζονται;

Ακούγοντας πολλή μουσική και έχοντας αγάπη και κέφι για το ραδιόφωνο, πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιους ανθρώπους και αν αρέσεις συνεχίζεις. Από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχουν εξειδικευμένες σπουδές στην Ελλάδα, εκτός ίσως από κάποια ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. Είναι καλό να γνωρίζεις το χειρισμό των μηχανημάτων ή της κονσόλας, διότι δεν υπάρχει πάντα κάποιος τεχνικός για να σε υποστηρίζει. Προς το παρόν το ραδιόφωνο το μαθαίνεις στην πράξη, δεν το σπουδάζεις.

 

Ποιος είναι ο ρόλος της γνώσης μίας ή δύο ξένων γλωσσών, καθώς και των ηλεκτρονικών υπολογιστών στο επάγγελμα του ραδιοφωνικού παραγωγού;

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές χρειάζονται διότι από το Internet βρίσκουμε ενδιαφέρουσες ειδήσεις για την εκπομπή μας, αλλά και επειδή πρέπει να επικοινωνούμε μέσω email με τους ακροατές μας. Ακόμη πιο σημαντική είναι η γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας και φυσικά αυτή πρέπει να είναι η Αγγλική. Θεωρώ βασικό προσόν το να έχεις ευχέρεια λόγου και γνώσεις περί μουσικής, αλλά έχει μεγάλη σημασία και πόσο σωστά παρουσιάζεις, για παράδειγμα, τον τίτλο ενός ξένου τραγουδιού. Ταυτόχρονα, πρέπει να γνωρίζεις το περιεχόμενο των στίχων, ώστε να επιλέγεις το σωστό τραγούδι, ανάλογα με την περίσταση. Συμπληρωματικά, είναι καλό να γνωρίζεις μια δεύτερη ξένη γλώσσα, καθώς δεν μεταδίδεις μόνο αγγλικά τραγούδια.

 

Εσύ τι προτιμάς να μεταδίδεις; Ξένη ή ελληνική μουσική και γιατί;

Μεταδίδω ξένη μουσική, διότι αυτό με πρόλαβε! Από μικρή αγαπούσα την ξένη μουσική, διότι μου φαίνεται πιο εύθυμη και ρυθμική. Έτυχε να ξεκινήσω και ως ραδιοφωνική παραγωγός σε νεανικό σταθμό, που μετέδιδε μόνο ξένη μουσική και έτσι προέκυψε. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι δεν ακούω και ελληνικά τραγούδια.

 

Πώς αισθάνθηκες την πρώτη φορά που βρέθηκες μπροστά στο μικρόφωνο;

Την πρώτη φορά είχα πάρα πολύ τρακ. Δε μπορούσα να διακρίνω ούτε το κείμενο που είχα γράψει για να μεταδώσω! Μάλιστα νόμισα εσφαλμένα ότι είχα πατήσει το κουμπί για να βγω στον αέρα και μιλούσα περίπου μισή ώρα μόνη μου, χωρίς να μ’ ακούει κανείς! Με τον καιρό απέβαλα το άγχος, κυρίως επειδή αυτό που έκανα με ικανοποιούσε αφάνταστα και ήθελα συνεχώς να βελτιώνομαι.

 

Ποια είναι τα όνειρά σου και οι στόχοι σου; Τι θα ήθελες να κάνεις στο μέλλον;

Στην Ελλάδα οι δυνατότητες μια καριέρας στο ραδιόφωνο είναι σχετικά περιορισμένες. Μπορείς παράλληλα να κάνεις τηλεόραση, κάτι που με ευχαρίστηση έχω δοκιμάσει να κάνω, ή να γράφεις σε μουσικά έντυπα. Η μεγάλη μου αγάπη είναι το ραδιόφωνο και εκεί επικεντρώνω τις προσπάθειές μου. Θέλω να κάνω καλές εκπομπές και να μ’ ακούει με ευχαρίστηση το κοινό μου.

 

Υπάρχει κάποιο άτομο που θαυμάζεις και θα ήθελες να ακολουθήσεις ανάλογη καριέρα με αυτό;

Η αλήθεια είναι ότι δεν το έχω σκεφτεί. Η δική μας δουλειά δεν είναι όπως των ηθοποιών, που θέλουν για παράδειγμα να παίξουν στην Επίδαυρο ή να συνεργαστούν με τον τάδε σκηνοθέτη. Δεν υπάρχουν ισχυρά παραδείγματα στο χώρο μας, ωστόσο υπάρχουν δύο γυναικείες φωνές που είναι αναγνωρίσιμες και με τα οποίες μεγάλωσα ακούγοντας τις εκπομπές τους. Η μία είναι της Αφροδίτης Σημίτη και η άλλη της Μάγκυ Χαραλαμπίδου. Επομένως, αν υπάρχει κάποιος ορατός στόχος στο μέλλον είναι και η δική μου φωνή να είναι κάποτε αναγνωρίσιμη από το ευρύτερο κοινό.

 

 

 

 

 

 

 
< Prev   Next >
 
Τελευταία Νέα
 

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής επιτροπής πάνω από το 60% των παιδιών ηλικίας εννέα ετών στην ΕΕ φοιτούν σε σχολεία τα οποία δεν έχουν ακόμη ψηφιακό εξοπλισμό.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-859_el.htm
Εμείς στα Lexicon χρησιμοποιούμε ψηφιακά μέσα διδασκαλίας (έχουμε διαδραστικό πίνακα  και υπολογιστή σε όλες τις αίθουσες) και συμβάλουμε στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας.

ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ;
Τα Κέντρα Ξένων γλωσσών του Συλλόγου Lexicon (πρωην ΣΒΑΡΝΑ)
-Λειτουργούν επιτυχώς από το 1949

-Διευθύνονται από εκπαιδευτικούς, έμπειρους στην διδασκαλία και την διάπλαση παιδιών, και όχι απλά από επιχειρηματίες franchise

-Συνεργάζονται μόνο με έμπειρους και εξιδεικευμένους καθηγητές

-Έχουν παραπάνω από 750 επιτυχίες σε πτυχία Lower και Proficiency κάθε χρόνο!

 

 
 
Top!
Top!